keskiviikko 26. tammikuuta 2011

TAUON JÄLKEEN

Siis kirjoitustauon. Olin mummolareissulla lasten kanssa ja vaikka siellä olikin tietokone, siinä ei ollut wordia, enkä muutenkaan oikein jaksanut kirjoitella. Sairastelu helpotti onneksi, vain kurkku oli kipeä. Lapsukaiset olivat oikein reippaita junareissulla ja samaten mummolassa. Mummon minua varten ostamat aurinkokasvikset ja raejuustot tosin jäivät syömättä, sillä terveellinen ruoka ei todellakaan ollut mielessä, kun kurkkuun (ja vähän päähänkin) koski. Söin siis samaa ruokaa kuin muutkin, eli ihan tavallista terveellistä kotiruokaa.

Paluumatka pilasi hyvän ruokavalion. (Ainahan selityksiä löytyy…) VR:n luotettava palvelu oli ensin 45 minuuttia myöhässä eikä Pieksämäen juna joutanut odottamaan meitä, joten matka sieltä jatkui linja-autolla. Siinä mielessä ikävä juttu, että olin varta vasten varannut liput myöhäisempään intercityyn, että lapset viihtyvät matkan paremmin leikkivaunussa. Heillä kun olisi ollut jo nukkuma-aika. Linja-auto matka tarjosi sen verran virikettä, että molemmat lapset olivat melkoisen kärttyisiä ja väsyneitä, kun kotiin päästiin yhdeksän aikaan. Siinä ei enää todellakaan jaksanut tehdä mitään puuroja tms vaan kotiin tultiin Hesen kautta (anteeksi L). Lisäksi matkan aikana oli ihan pakko ostaa suklaata ravintolavaunusta L.

Mutta sovitaan, että tuo oli se minun mässypäiväni, vaikken enää niitä aikonutkaan pitää. Tästä lähtien kotona (nyt kun olen tervekin taas) jatkuu tiukka elämäntapa. Pakko, sillä paino ei taaskaan näytä liikkuvaan suuntaan tai toiseen L. Jospa Pariisi-oppaan selaileminen auttaisi edes vähän. ARGH!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti